X
عضو آرتافرش شو
با عضویت در خانواده آرتافرش، از مزایای بینظیر عضویت، برخوردار شو
-امکان پیگیری تراکنشها
-تخفیفات موردی
-دریافت پشتیبانی سریعتر
-امکان درج مشخصات به عنوان بافنده
-امکان درج مشخصات به عنوان طراح
-امکان درج مشخصات به عنوان رنگرز
-امکان حذف نام آرتافرش از روی نقشه ها
برای عضویت در آرتافرش اینجا کلیک کنید
فرش و نخ ابریشمی
صنعت فرش در کل جهان روز به روز در حال گسترش است و فرش‌های ایرانی هم به دلیل داشتن نقش و نگار زیبا و مجلل سهم بزرگی از این صنعت را به خود اختصاص داده‌اند.
محبوب‌ترین فرش‌های ایرانی فرش‌های دستباف تبریز، اصفهان، کرمان، کاشان، فارس، خراسان و استان مرکزی هستند. این محبوبیت و شناخته‌شدگی، معمولا بخاطر جنس و رنگ و طرح و مرغوبیت فرش است که در این میان فرش‌های ابریشمی مهم‌ترین و بیشترین توجه را در میان تمامی فرش‌ها دارند.
فرش ابریشم: فرش‌های ابریشم از با ارزش‌ترین فرش‌های دنیا هستند. معمولا فرش‌های گران‌بها با رجشمار بالا از جنس ابریشم هستند. زیرا فرش‌های ابریشمی بافت پرزحمت و بسیار دقیقی دارند. فرش ابریشم معمولا در دو نوع الیاف طبیعی و مصنوعی وجود دارد. الیاف طبیعی از پیله ابریشم به دست می‌آیند و الیاف مصنوعی توسط انسان در کارخانجات، تولید می‌شوند. برای تشخیص مصنوعی و یا طبیعی بودن الیاف، دستتان را روی فرش بکشید، اگر دستتان گرم شد، الیاف آن طبیعی است. فرش‌های ابریشمی به دو صورت ماشینی و دستباف بافته می‌شوند.
تفاوت فرش ابریشمی ماشینی و دستباف:
فرش‌های دستباف ابریشمی به دلیل ظرافت کار و کیفیت و مرغوبیت بالایی که دارند از ارزش و قیمت بالاتری برخوردار هستند. همچنین نخ بکار برده شده در فرش‌های ابریشم دستباف از الیاف طبیعی هستند اما در فرش‌های ابریشمی ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود.
فرش‌های ابریشم به سه دسته تقسیم می‌شوند:
1-فرش تمام ابریشم: پرز و چله این نوع فرش تماما از جنس ابریشم طبیعی است.
2-فرش گل ابریشم: در بافت نقش‌ها و دور حاشیه‌ها به جای پرز پشمی از ابریشم استفاده می‌شود. چله نیز از جنس ابریشم است.
3- فرش کف ابریشم: در زمینه بافت بجای پرز پشمی از پرز ابریشمی استفاده می‌شود.
کاربرد ابریشم و فرش ابریشمی:
در قالیبافی از نخ ابریشم به دو صورت استفاده می‌شود: 1- در چله کشی 2- به جای نخ پشمی در گره قالی
همانطور که گفته شد فرش‌های ابریشمی محبوبیت بسیار زیادی در صنعت فرش در کل جهان دارند. از این فرش‌ها در خانه‌های لوکس و کلاسیک و مجلل برای درخشش هرچه بیشتر خانه استفاده می‌شود. از قالیچه‌های ابریشمی به عنوان تابلو فرش استفاده می‌شود و همچنین به دلیل کمیاب و نادر بودن فرش‌های ابریشمی، توجه بسیاری از کلکسیون داران را به خود جلب می‌کند.
از مزیت‌های فرش ابریشمی می‌توان به نرم و لطیف بودن آن اشاره کرد. فرش‌های ابریشمی به راحتی جارو می‌شوند و تمیز کردن آنها به دلیل کوتاه بودن نخ خواب فرش بسیار آسان است. البته شستشوی آن باید توسط افراد مجرب انجام گیرد. همچنین فرش ابریشمی خاصیت الکترونیکی ندارد و با راه رفتن روی آن با جوراب پشمی احساس راحتی خواهید داشت. از برجسته‌ترین ویژگی‌های فرش ابریشمی به مقاومت و استحکام بالای آن می‌توان اشاره کرد. نخ‌های ابریشمی به دلیل نزدیکی ترکیبات شیمیایی آن با موی انسان، دوام بسیار بالایی دارند و طول عمر آنها نسبت به فرش‌های دیگر بسیار طولانی است.





پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید
لطفا نظر خود را در مورد این مطلب ثبت کنید
عنوان :
تاریخ ارسال : همین الان
نام و نام خانوادگی و شهر :


نظرات کاربران
هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.

افق های توسعه آرتافرش
آرتافرش متشکل از تیمی پویا از برنامه نویسان و متخصصان فرش میباشد که در طی چند سال گذشته در حال بروز رسانی و توسعه وبسایتی هوشمند بوده اند.
با حمایت و کمک شما کاربران عزیز، در آینده نیز هر روز در حال کار خواهیم بود تا روز به روز بر هوش این وبسایت بیافزاییم و مانند گذشته در لبه تکنولوژی هوش مصنوعی گام برداریم.
Copyright

©

2024 www.ArtaFarsh.com - Designed By ElbayTeam