X
عضو آرتافرش شو
با عضویت در خانواده آرتافرش، از مزایای بینظیر عضویت، برخوردار شو
-امکان پیگیری تراکنشها
-تخفیفات موردی
-دریافت پشتیبانی سریعتر
-امکان درج مشخصات به عنوان بافنده
-امکان درج مشخصات به عنوان طراح
-امکان درج مشخصات به عنوان رنگرز
-امکان حذف نام آرتافرش از روی نقشه ها
برای عضویت در آرتافرش اینجا کلیک کنید
پنبه و نخ پنبه ای
پنبه، طلای سفید را در سراسر ایران میتواند کاشت شود ولی بیشتر در دشت مغان کاشته و برداشته میشود تا در صنایع مختلف بکار برده شود. کارخانجات ریسندگی بزرگ معمولا در کنار مزارع بزرگ پنبه احداث میشوند تا بتوانند هزینه های جاری در ریسندگی را به حداقل برسانند.
 

گل های پنبه در طی مدت کوتاهی پنبه تولید میکنند و کشاورزان باید سریع نسبت به برداشت محصول پنبه اقدام کنند زیرا بهترین و مرغوب ترین الیاف پنبه از پنبه کال و نارس بدست میاید. عمل برداشت محصول پنبه و خارج کردن پنبه از غوزه را جین کردن مینامند.
 

در تصویر بالا، محصول پنبه نارس را مشاهده میکنید.
 

هرچند که پنبه در بافت قالی بصورت پرز کاربردی ندارد ولی با توجه به اینکه ویژگی اساسی نخ چله، تاب زیاد و استحکام بالا میباشد و از طرفی نخ پنبه ضمن داشتن این خصوصیات، مقرون بصرفه ترین لیف برای تار و پود قالی نیز محسوب میشود، استفاده از نخ پنبه ای برای چله و پود بسیار رایج شده و استفاده زیادی دارد.
 

در شکل فوق نمونه ای از نخ پنبه ای برای چله کشی قالی را مشاهده میکنید.
برای تست کردن جنس نخ، ساده ترین روش، سوزاندن قسمتی از نخ هست. اگر بوی سوختگی مثل بوی سوختن کاغذ باشد یعنی جنس نخ پنبه است. علت هم وجود مواد سلولزی بصورت مشترک در کاغذ و پنبه است.






پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید
لطفا نظر خود را در مورد این مطلب ثبت کنید
عنوان :
تاریخ ارسال : همین الان
نام و نام خانوادگی و شهر :


نظرات کاربران
هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.

افق های توسعه آرتافرش
آرتافرش متشکل از تیمی پویا از برنامه نویسان و متخصصان فرش میباشد که در طی چند سال گذشته در حال بروز رسانی و توسعه وبسایتی هوشمند بوده اند.
با حمایت و کمک شما کاربران عزیز، در آینده نیز هر روز در حال کار خواهیم بود تا روز به روز بر هوش این وبسایت بیافزاییم و مانند گذشته در لبه تکنولوژی هوش مصنوعی گام برداریم.
Copyright

©

2024 www.ArtaFarsh.com - Designed By ElbayTeam